Sunday 19 November 2017

How to rapport till handelsstandard nätet


Rapportera ett problem med en näringsidkare eller produkt KCC Trading Standards ger inte råd till konsumenterna, men vi använder den information du tillhandahåller för att rikta vår affärsrådgivning, överensstämmelse och verkställighetsverksamhet. Rapportera ett problem med en näringsidkare eller produkt till handelsstandarder genom att kontakta Citizens Advice. vem skickar uppgifterna till din lokala Trading Standards-tjänst: Vad händer med din rapport Citizens Advice-konsumenttjänsten (CACS) skickar uppgifter om din rapport till din lokala Trading Standards-tjänst. En kopia skickas också till den lokala Trading Standards-tjänsten där verksamheten är baserad. Vad kommer handelsstandarder att göra med ditt klagomål Informationen läggs till i Trading Standards Intelligence-databasen. Det är osannolikt att du kommer att få ett samtal om ditt klagomål om vi inte undersöker näringsidkaren och vill ha mer information eller bevis från dig. Om du har mer information om ditt klagomål för handelsstandarder Om du har mer information att lägga till i ditt klagomål kan du kontakta CACS med hjälp av ovanstående uppgifter så många gånger du behöver. Varje gång du ringer kommer rådgivaren att skicka en uppdatering till Handelsstandarder. Om du behöver råd om ditt klagomål är CACS-rådgivare fullt ut utbildade för att ge råd om lagen och ge dig praktiska lösningar på hur du kan lösa ditt klagomål hos näringsidkaren. Rådgivare kan också identifiera om en näringsidkare har potentiellt brutit mot lagen. Om så krävs kommer rådgivare att förklara hur processen för alternativ tvistlösning fungerar, vilket ofta är en billigare och snabbare lösning än domstolsåtgärder. Rapportera något till handelsstandarder Du kan rapportera ett problem med en näringsidkare eller en produkt till handelsstandarder genom att kontakta vår samarbetar med Citizens Advice konsumenttjänsten. Telefon: 03454 04 05 06, öppet måndag till fredag ​​09:00 till 17:00. Avslutad på helgdagar Telefontelefon: 18001 03454 04 05 06 Onlineformulär för förfrågan Vad händer med din rapport Konsumenttjänsten Citizens Advice utvärderar din rapport och delar informationen med Handelsstandarder så att vi kan hantera bredare problem med företag på lokal nivå. Vi kan vidta åtgärder för att stoppa näringsidkaren från att agera orättvist, till exempel genom att utbilda dem om lagen. Om det behövs kan vi vidta rättsliga åtgärder mot dem för att stoppa dem från handel helt. Handhavande av handelsstandarder De flesta vill följa lagliga krav, men vissa kommer att verka utanför lagen (både avsiktligt och oavsiktligt). Ta reda på mer om några av våra nyligen genomförda handlingsåtgärder och åtal. Online shoppingbedrägerier Shopping och auktionsbedrägerier innebär bedrägliga inköpshandlingar som bygger på internetets anonymitet. Som populariteten för internet shopping och online-auktioner växer, så antalet klagomål om transaktioner ökar. Några av de vanligaste klagomålen innebär att köpare tar emot varor sent eller inte alls betalar köpare som får varor som är mindre värdefulla än de som annonseras eller skiljer sig avsevärt från den ursprungliga beskrivningen misslyckades med att lämna relevant information om en produkt eller villkoren av försäljningen. Om du är offer för shopping eller auktionsbedrägeri är det mest omedelbara problemet att du inte har någon verklig utsikter att returnera varorna eller få pengarna tillbaka. Därefter finns det risk för att dina identitetsuppgifter kan äventyras. Bedrägerier kan stjäla din identitet och använda den för att få tillgång till din personliga ekonomi eller få varor eller finansiering från alternativa källor. Är du offer för shopping och auktionsbedrägerier Du har köpt varor från en online-säljare som antingen är sent i ankomsten eller inte kommer fram till allt. Du har fått varor från en online-säljare som inte matchar den ursprungliga beskrivningen. Du har gett identitetsuppgifter eller personlig ekonomisk information till en online-säljare som har använt dem på kriminella sätt. Om säljaren har förvrängt de varor du har köpt rapporterar du bedrägeriet till oss. Bevara alla bevis på brottet, inklusive varor och korrespondens. Om det finns en affärsskillnad över transaktionens art, kontakta den berörda webbplatsen. Eller du kan varna Consumer Direct på telefon 08454 04 05 06. Skydda dig mot köp och auktionsbedrägerier Se till att du förstår hur webbplatsens återkopplingsfunktion fungerar. Feedback ger dig användbar information om de senaste transaktionerna som andra köpare har gjort. Kontrollera objektets beskrivning 822. Var noga med att fråga säljaren om du inte är säker på något. Akta dig för personer som erbjuder dig en överenskommelse under det aktuella budet eller reservpriset, särskilt om de kontaktar dig direkt. Kom ihåg att om ett erbjudande låter för bra för att vara sant, så är det förmodligen det. Var extremt försiktig när du köper saker från personer med liten eller ingen försäljningshistoria. Var medveten om phishing-e-postmeddelanden som ser ut som de kommer från den elektroniska auktionen eller betalningsplatsen du är registrerad hos, och uppmanar dig att uppdatera dina kontouppgifter eller skriva in dem igen eftersom ditt konto har stängts av. Kontrollera webbadressen i webbläsaren. En taktik som ofta används av bedrägerier är att ändra adressen mycket litet (om de svarar på en eBay-webbplats, kan de till exempel ha en adress som. Ebayz medan den verkliga webbplatsen är. Ebay) Läs villkoren noggrant, inklusive de relaterade till eventuella tvistlösningsförfaranden som webbplatsen erbjuder. Om du bjuder på ett föremål utan framgång, var inte frestad att byta plats om en annan säljare närmar dig dig med en liknande sak. Som köpare borde du: Försök att undvika att betala genom pengaröverföringar 8211 de är inte säkra. Var försiktig när du använder direktbankstransaktioner för att betala för varor. Se till att transaktioner är säkra. Skicka inte konfidentiell personlig eller finansiell information via e-post. Använd ett online betalningsalternativ som PayPal, vilket hjälper till att skydda dig. Som säljare bör du: Var försiktig med att acceptera betalning med check. Även om det kan tydligt är du fortfarande ansvarig om checken är smidd eller stulen. Ta inte emot en check för ett högre belopp och återbetala skillnaden. Detta är ett vanligt bedrägeri som bara kommer upp i ljuset när köparen kontrollerar sig vara stulen eller smidd. National Trading Standards eCrime-teamet hjälper till att bygga nationell kapacitet för att hantera e-brottslighet. Vi tillhandahåller specialistupplärning och Internetforensics-utbildning som tillgodoser behoven hos lokala myndigheter och håller dem uppdaterade med de senaste online-intelligenssteknikerna. Denna utbildning är tillgänglig online på begäran tillsammans med specialutrustning för att stödja utredningar. Undersökningar Vi undersöker ett brett spektrum av e-brottslighet, online-bedrägerier och rip-offs av nationell betydelse, med hjälp av expertis hos specialiserade handelsnormer. Dessa officerare kan utföra nationell nivå 3 utredningar i sin egen rätt men också stödja lokala handelsstandarder officerare med sina egna individuella e-brottsutredningar. Vi undersöker och samlar in bevis från ett brett utbud av internetanslutna elektroniska enheter och lagringsmedia som beslagtagits under undersökningar. Vår toppmoderna digitala bevisenhet har erfarenhet av att extrahera och analysera data från nästan vilken typ av stationär eller bärbar dator, tablett, mobil eller lagringsmedium. Theyve till och med tagit bevis från en industriell broderimaskin Intelligence The National Trading Standards eCrime Team använder en intelligens ledde fokus till handelsstandarder undersökningar. Vi arbetar nära ett team av underrättelsetjänstemän, analytiker och forskare som samlar in och utvärderar ett brett spektrum av interna och externa e-brottsunderrättelseskällor. Standarder Handelsstandardlaget arbetar för att skydda konsumenterna från bedrägerier och skurkhandeln som arbetar inom Bexley. Tyvärr finns det några handlare som vill fuska dig ur dina pengar genom att knacka på din dörr oanmälda och övertyga dig om att arbetet behöver göra till ditt hem när det inte gör det. De kan säga att de arbetar i ditt område och har märkt att din enhet, tak eller något annat behöver brådskande uppmärksamhet, att de har några material kvar från ett annat jobb eller att de kan utföra reparationer direkt. Trots att Handelsstandards-teamet arbetar nära polisen och andra organ för att stoppa skurköpare, kommer många av de rapporter vi mottar från allmänheten att vara för sent för att vi ska hitta de handlare och återhämta betalda pengar. Det bästa sättet att ta itu med problemet är att vända dem bort vid dörren och säga nej till kalla uppringare. Varje år förlorar den brittiska allmänheten miljarder pund till bedragare som bombar oss med online, post, dörr-till-dörr och telefonsvams. Metropolitanska polisen har producerat den lilla boken med stora bedrägerier för att ge information som en resurs för att hjälpa till att bekämpa bedrägeri och annan ekonomisk brottslighet och för att förhindra att du blir offer för brott. Vad Tradesman Rådgivning till företag Konsumentrådgivning Handelsstandarder: Besök näringsidkare för att kontrollera att vägnings - och mätutrustning är korrekt och att varor prissätts och vägs korrekt Kontrollera noggrannheten hos annonser för varor och tjänster Kontrollera att handlare som säljer fyrverkerier eller är återförsäljare av skrot , är licensierade att göra Så inspektera och testa varor som säljs för att kontrollera att de överensstämmer med säkerhetskraven. Utför särskilda undersökningar om allvarliga brott mot brottslig lagstiftning som bilbedrägeri, dörrbrott och förfalskning. Genomför lagstiftning som förbjuder försäljning av vissa åldersbegränsade produkter och tjänster till minderåriga barnrelaterad information externa webbplatser

No comments:

Post a Comment