Friday 27 October 2017

Alternativ trading icici direkt


Alternativ Handel genom icicidirect: Var vänlig vägleda Options Trading genom icicidirect: Vänligen vägleda hej, jag är ny på options trading (jag föredrar alternativ över terminer på grund av riskutbredningen). Jag har lärt mig teorin genom att studera på olika ställen och vill nu börja mina första steg. Jag har icicidirect-konto och undrade om någon här skulle kunna hjälpa mig med strategin (icici helpsupport-folket förstod inte alls alls). Här är mina frågor (med HDFC som exempel): 1. Massor av alternativ (för en given strejk pris) har ingen beräknad premie - varför 2. anta att jag köper OPT-HDFC-26-maj-2005-600-CA-lot 300 LTP 15-priset 600 Så min totala kostnad är 184500 1845 (mäklare 0,10). Jag tror i det här fallet att jag nu måste sitta fast till den 26 maj - inga andra pengar måste allokeras i kontot för att täcka denna ställning. Två dagar senare bestämmer jag mig för att sälja det här alternativet (jag har just köpt) - hur mycket pengar kommer jag att få och hur mycket mäklare tas (i den här delen är jag förvirrad om premie) 3. Antag att jag säljer samma köpalternativ Jag hade inte). Jag vet att ICICI inte stöder täckt optionsförsäljning. I det här fallet får jag 15 300 premien. Hur mycket mäklare debiteras Efter försäljningen, anta att aktiekursen stiger upp - måste jag täcka min försäljning med ökade medel hur mycket 4. På avvecklingsdagen äger faktiska leveranser av aktier - eller är bara skillnaden avräknad. så om jag köpte OPT-HDFC-26-maj-2005-600-CA av lot 300, får jag 300 aktier. eller är bara skillnaden debiterad till mitt konto. Om jag har sålt OPT-HDFC-26-Maj-2005-600-CA av lot 300, vad händer tack vare alla dina guruer för att läsa och spendera din tid här. Re: Alternativ Trading through icicidirect: Var god guide Alla har sitt eget sätt att ladda eller visa i kontona. Jag kan uppskatta dig på sharekhan sättet för att möjliggöra för dig att kanske förstå ditt icici-system. I sharekhan-systemet när du köper och säljer en framtid debiterar du de rena förlusterna direkt och debiterar mäklar - och serviceavgiften separat för ett köp och en försäljningstransaktion. Vid samtal debiteras du fortfarande mäklare på huvudbeloppet. I ditt fall Rs600.10.6 som för en hel del 300 skulle träna till Rs 180 på ena sidan och avhänga försäljningspriset på samma sätt på andra sidan. När du köper debiterar de kontot med 15 (premium) 3004500 och när du säljer sägs om premien är 25 25300 7500 med det beloppet. Så till skillnad från terminer där vinstlösningen rapporteras direkt här måste du minska debitering från krediten för varje transaktion för att komma fram till vinst. De äldre människorna i sharekhan här i Delhi kunde inte förklara kvototillägget för mig. Det får inte finnas någon skadlig avsikt, men man måste veta att de kostar grundligt om du är en seriös näringsidkare. Så försök att göra låga volymer och få transaktioner i början och försök att räkna med deras lönsamhet med dina beräkningar på ms-excel. Då måste du sitta och förena med dem om skillnader finns där. Detta kommer att göra det möjligt för dig att förstå och balansera dina konton dagligen som vår stora far till nationen brukade göra. (För en seriös näringsidkare är det ett måste jag känner, men vanan hjälpte Mahatma när han hanterade massiva medel) Var noga med alla avgifter, inte bara mäklare. Ovan täckt permium bör du ta upp det med icici eller skriva till sin Bombay-gren. Jag tror inte att deras callcenter människor vet något annat än bank. När det gäller den sista frågan, tror jag att en majoritet av gånger människor kvadrerar upp transaktionen och sällan leverans kommer in i bilden men med icici bättre att bekräfta. Jag vet att om du säljer ett samtal och om priset är större vid expirty betalar du skillnaden. På samma sätt för att sälja ett köp om priset är lägre vid expott betalar du skillnaden. Om du har sålt ett samtal för att säkra en stokck än du kan ge beståndet vid utgången Utan att saker har förbättrats på senare tid har ICICI ett hemskt rykte som en mäklare speciellt i daghandel. Deras folk i Delhi kunde inte förklara någonting för mig och så vi föredrog andra Senast redigerad av sh50 15 maj 2005 klockan 10:20. Ursprungligen postat av sh50 Som för den sista frågan, tror jag att en majoritet av gånger människor kvadrerar upp transaktionen och mycket sällan leverans kommer in i bilden men med icici bättre att bekräfta. Jag vet att om du säljer ett samtal och om priset är större vid expirty betalar du skillnaden. På samma sätt för att sälja ett köp om priset är lägre vid expott betalar du skillnaden. Om du har sålt ett samtal för att säkra en stokck än du kan ge beståndet vid utgången. Om jag har köpt ett samtal och sedan sålde jag det (eller liknande, om jag först köpte en put och sålde den), måste jag fortfarande lösa skillnaden. Jag förstår att vid köp av putcall-alternativet, det värsta jag kan förlora är premiumbrokerage, men säljer är farligt. Men vad jag skulle vilja veta är om jag har sålt ett alternativ som jag har köpt tidigare, kommer det fortfarande att vara mig som måste avgöra Google ICICIdirect introducerar jag mobilhandlareapp som låter dig handla, se senaste citat, spåra din portfölj och marknadsrörelse, få liveforskningssamtal och mycket mer. Med denna idirect app, är aktiemarknaden samt investeringsvärlden praktiskt taget i din hand. ICICIdirect erbjuder en 3-i-1-handelsplattform som länkar dina bank-, handels - och dematkonton, vilket garanterar oöverträffad bekvämlighet för kunderna. Huvuddragen i mobilhandeln Apphandel i aktiehandel i FuturesampOptions Spåra din portfölj Få aktienoteringar Placera order Få liveforskningsuppdrag Spåra Marknadsrörelse och mycket mer ICICIdirect drivs av ICICI Securities LImited. ICICIdirect I,,,,. ,:,. ICICIdirect 3-1online,, Demat,. Jag väljer ICICIdirect ICICI Securities Limited. ICICI Direct Key Highlights En enkel 3ndashinndash1 integrerad accountmdashinterlinking Demat, Savings och Broking accountsndashspells lättnad och bekvämlighet. Helt online och realtidshandel. Få tillgång till ett brett utbud av produkter som aktier, derivat, fonder, immateriella rättigheter, ETF. Funktioner och fördelar Hasslendashfree: Handla med ett 3ndashinndash1 integrerat konto är snabbt, enkelt och bekvämt och länkat till Demat, Savings och Broking konto. Snabb: Helt online och realtidshandel på NSE och BSE. Variety: Få tillgång till ett brett utbud av productsndashequities, derivat (FampO), fonder, IPO, ETF. Flexibel: Anläggning att investera genom repatrierbara såväl som icke-repatrierbara medel. PAN-kortfacilitet: Om du eller någon av dina medarbetare i Demat (om tillämpligt) inte har ett PAN-kort vid tidpunkten för fyllning av konton, kan du ansöka via oss för inga separata avgifter. För att besöka NRI-sektionen på icicidirectnewsiteContentHomeNRI. asp klicka här ICICIdirect hjälper NRIs över hela världen att handla i indiska aktier på ett enkelt, snabbt och problemfritt sätt. Det erbjuder en bekväm och lättanvänd plattform för att investera i eget kapital och olika andra produkter. Köp och sälja aktier är bara ett klick bort. 7. Dess kraftfulla 3-i-1-koncept gör att du kan koppla in din sparbank, demat och mäklarkonton elektroniskt och smidigt. Du kan handla Investera i: Handel med lätthet i aktier på både NSE och BSE. Ta delningen av aktier i ditt dematkonto. Derivat: Handel med derivat, dvs. Futures amp Options, via din ICICI styr 3-i-1 konto. FampO trading erbjuder spännande möjligheter: Intrandashday trading ndash Kvittra dina kontrakt samma dag för att komma in i dem. Index trading ndash Handel i NSE index, det vill säga Nifty .. Köp derivatkontrakt genom att bara betala ett procentvärde av handelsvärdet kallad margin. Ömsesidiga fonder: Välj bland över 2000 system från välrenommerade fondhus. Få även tillgång till oberoende betyg och gör dina egna välgrundade beslut. Spåra din fondföreställning på din portföljsida. Investera online i IPOs som erbjuds av indiska företag utan några problem med lång dokumentation. Produkter och funktioner är aktiverade för NRI-kunder baserat på valda länder enligt lokala lagar behörighets behörighet Hur man ansöker Ansök online Klicka här för att fylla i ansökningsformuläret online Skriv ut det fyllda formuläret. Följ checklistan för signaturer, fotografier och obligatoriska dokument och bifoga de intygade kopiorna. Skicka till följande adress: ICICI Securities Ltd. NRI AOC DESK A-WING, 7: e våningen, höstlandskap, CHANDIVALI FARM ROAD, OPP. MHADA COLONY, CHANDIVALI, ANDHERI (E) MUMBAI 400072 INDIEN. Ansök på någon ICICI-bankkontor i Indien Du kan öppna ett 3-i-1-konto i Indien genom att besöka någon av ICICIs bankkontor i Indien. ICICI Securities Ltd. (I-Sec). I-Secs säte finns på ICICI Securities Ltd. - ICICI Center, HT Parekh Marg, Churchgate, Mumbai - 400020, Indien, Tel. 022 - 2288 2460, 022 - 2288 2470. I-Sec är medlem av National Stock Byte av Indien Ltd SEBI Regn. INB 230773037 (CM), SEBI Regn. INF 230773037 (FampO), SEBI Regn nr INE230773037 (CD), Bombay Stock Exchange Ltd. SEBI Regn. INB011286854 (CM). SEBI Regn nr INF010773035 (FampO).AMFI Regn. Nr ARN-0845. Namn på Compliance Officer: Mamta Jayaram Shetty, Kontaktnummer: 022-40701000, E-postadress: Compliance Officer Security. Läs noggrant informationen om riskupplysningar innan du investerar i Aktieaktier, Derivatinstrument eller andra instrument som handlas på börserna. Innehållet ovan beskrivs inte som en inbjudan eller övertalning att handla eller investera. Investerare bör göra oberoende bedömning med avseende på lämplighet, lönsamhet och lämplighet för vilken produkt eller tjänst som erbjuds häri ovan. I-Sec och dotterbolag accepterar inga skulder för förlust eller skada av något slag som uppstår på grund av åtgärder som vidtagits i beroende av detta. Vi är distributörer av ömsesidiga fonder och agerar som syndikat, sub-syndikat medlem för IPO. Observera att Mutual Fund Investments är föremål för marknadsrisker, läs systemrelaterade dokument noggrant innan investeringar för full förståelse och detalj. Produkt och funktioner är aktiverade för NRI-kunder baserat på utvalda länder enligt lokala lagar och jurisdiktioner. Öppna NRI-konto Utforska de olika sätten att öppna ett konto på nätet Ny kund Starta här Tjänster för att hjälpa dig att börja relationen med oss ​​Banking görs enkelt Bank från bekvämligheten i ditt hem med våra olika tjänster Banking Channels Utforska smartare sätt att banka med oss

No comments:

Post a Comment